خرید بک لینک
لوح تقدیر | تقدیرنامه
درگاه بیت کوین
دانلود آهنگ های قدیمی
جعبه جیر لوح
رزرو آنلاین هتل خارجی
خرید سکه ساکر استارز
رزرو آنلاین هتل خارجی
عینک افتابی اصل
بتن سخت
لوله استیل
کولر گازی گرین
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
چرا خازن کولر گازي مدام معيوب مي‌شود؟ :


يکي از ايرادت متداول کولر گازي سوختن و عدم کارکرد

خازن کولر گازي مي‌باشد، در برخي اوقات سوختن و معيوب شدن

خازن کولر گازي مدام و با فاصله زماني کم

(خازن کولرگازي تند تند خراب مي‌شود) رخ مي‌دهد.
حال به دلايل اصلي معيوب شدن خازن کولر گازي

(خراب شدن خازن کولر گازي) مي‌پردازيم، عمده دلايل

معيوب شدن خازن کولرگازي عبارتند از:

عمر(ساعت کارکرد):
همه خازن‌ها براي عمر مشخصي طراحي شده‌اند

عوامل مختلفي مي­‌توانند اين عمر را کاهش و يا افزايش دهند.

اما هنگامي که عمر خازن افزايش مي‌يابد از داخل عملکرد

آن کاهش مي­‌يابد و به مرور ظرفيت خازني خود را از دست مي­‌دهد.
دماي کار کرد کولر گازي:
تجاوز از محدوده دمايي که خازن براي کارکرد در آن محدوده طراحي شده است

طول عمر آن‌را کاهش مي­‌دهد. در حالت کلي، موتورهايي که در محيط­ هاي

داغ کار مي­‌کنند و يا در محيط­ هاي با تهويه کم مورد استفاده قرار مي­‌گيرند.

طول عمر خازن به ميزان قابل توجهي کاهش مي­‌يابد با بهبود خنک سازي

موتور و خازن مي­‌توان طول عمر خازن را افزايش داد.
جريان:
خرابي موتور باعث اضافه بار خازن مي­‌شود. اين مورد معمولا به ندرت رخ مي­‌دهد.

در حالتي که موتور به صورت جزيي و يا کلي در سيم پيچ‌ها دچار آسيب شود.

يا موتور متحمل اضافه بار گردد جريان افزايش يافته که اين هم در جاي خود

بر عمر خازن تاثير مي­‌گذارد.
ولتاژ ورودي به کولرگازي:
اين عامل به تنهايي در کاهش طول عمر خازن اثر دارد.

ولتاژ روي خازن دائم کار نبايد از ولتاژ نامي درج شده بر روي آن تجاوز کند.

به طور کلي کاهش ولتاژ باعث افزايش شدت جريان (آمپر) مي‌شود

و طبيعتا افزايش شدت جريان آمپر کولر گازي باعث افزايش دما مي‌شود.

براي مثال اگر اجازه دهيم خازني با مقدار نامي 440V در 450V کار کند

ممکن است عمر خازن تا 20% کاهش يابد. در 460V عمر خازن 50%

و در 470V ولت 75% طول عمر خازن کاهش مي­‌يابد و به همين منوال

ادامه پيدا مي‌کند. با کار کردن خازن در ولتاژي کم‌تر از ولتاژ نامي آن

مي­‌توان طول عمر خازن را افزايش داد.

چرا خازن کولر گازي مدام معيوب مي‌شود؟ :

اسپليت ديواري اينورتر R410 Green

اسپليت ديواري گرين R410 کلاس A

اسپليت ايستاده گرين R22

اسپليت ديواري و تروپيکال حاره اي گرين R22

اسپليت و کولر گازي ديواري گرين R22

اسپليت ديواري و پيستوني گرين R22

اسپليت پرتابل گرين R410


برچسب ها : کولر گازی گری,داکت اسپلیت گرین,فن کوئل گرین,چیلر تراکمی گرین,مینی چیلر گرین VRF, گرین,,
    زمان انتشار: دوشنبه 21 خرداد 1397 - مهاجر
خازن کولر گازي و روش‌هاي تست آن :
خازن در کولر گازي:

قسمت الکتريکي اسپليت‌ها شامل قسمت‌هايي چون دوشاخه

و سيم‌هاي رابط، کمپرسور، خازن، رله بار زياد (اورلود)

رله راه انداز ترموستات، کليد چند وضعيتي (کليد فن)،

کليد اصلي کولر و کنترل از راه دور (در کولر گازي دو تکه) مي‌باشد.
در کولر گازي از يک خازن و در بعضي از کولر گازي‌ها از دو خازن

به منظور ايجاد گشتاور راه اندازي کمپرسور استفاده مي‌شود.

شکل متداول به کارگيري خازن، به اين  صورت است که يک خازن

براي راه اندازي موتور فن (پروانه) و يک خازن براي راه اندازي کمپرسور

مورد استفاده قرار مي گيرد ظرفيت اين خازن ها در کولر گازي مختلف متفاوت است.


روش‌هاي تست خازن کولر گازي:

1- ساده‌ترين راه تست خازن آن است اگر حدس زديد که

خازن خراب است، يک خازن با همان مشخصات در مدار قرار دهيد

چنانچه عيب برطرف شد حدس شما درست است.

2- چنانچه روي خازن اثرات برآمدگي / ترکيدگي ديده شود

احتمال معيوب بودن خازن زياد است.

3- بهترين روش استفاده از اهم متر عقربه‌اي است ابتدا دو سر خازن

را به هم زده تا چنانچه ولتاژ ذخيره شده در خازن وجود دارد،

تخليه (دشارژ) شود. با وصل کردن دو سر سيم‌هاي اهم متر به دو سر خازن،

چنانچه عقربه بسرعت تا انتها رفته و دوباره به آرامي تا وسط صفحه برگشته

و از آن جا به کندي به جاي اول خود برگردد در اين صورت خازن سالم وگرنه معيوب است.

4- روش خطرناک، چنانچه دو سر خازن را با دو رشته سيم به ولتاژي که

روي آن نوشته وصل و سپس به هم متصل کنيد اگر شعله (جرقه)

آبي شديد ايجاد کرد، خازن سالم است و اگر شعله زرد رنگ و ضعيف بود خازن خراب است. استفاده از اين روش توصيه نمي شود.

خازن کولر گازي و روش‌هاي تست آن :

 

اسپليت ديواري اينورتر R410 Green

 

اسپليت ديواري گرين R410 کلاس A

 

اسپليت ايستاده گرين R22

 

اسپليت ديواري و تروپيکال حاره اي گرين R22

 

اسپليت و کولر گازي ديواري گرين R22

 

اسپليت ديواري و پيستوني گرين R22

 

اسپليت پرتابل گرين R410



برچسب ها : کولر گازی گری,داکت اسپلیت گرین,فن کوئل گرین,چیلر تراکمی گرین,مینی چیلر گرین VRF, گرین,,
    زمان انتشار: دوشنبه 21 خرداد 1397 - مهاجر
دانستني‌هاي مهم و جالب در مورد كولر اتومبيل شما :

در سال 1939 شرکت آمريکايي پاکارد موتورز در شيکاگو براي اولين‌بار اتومبيلي

مجهز به سيستم تهويه و کولر را به بازار معرفي کرد. پس از آن در سال 1941 کارخانه

توليد کاديلاک تمامي ماشين‌هاي ساخت خود را مجهز به کولر کرد. حالا چند دهه

از زماني که کولر صرفا روي اتومبيل‌هاي لوکس نواحي گرمسير نصب مي‌شد گذشته

و تقريبا روي تمامي اتومبيل‌ها از ارزان‌‌قيمت‌ترين تا لوکس‌ترين آن‌ها کولر نصب مي‌شود

و به گفته کارخانجات توليدکننده اتومبيل، کولر وسيله‌اي رفاهي نيست؛

بلکه وسيله‌اي ضروري براي ايمني اتومبيل است.
همان‌طور که کولر در يک خانه، اتاق‌ها را خنک مي‌کند؛ کولر اتومبيل هم اتاقک

داخل اتومبيل را خنک مي‌کند و اين مساله کوچکي نيست. گرما سبب بروز استرس،

کلافگي و خواب‌آلودگي راننده مي‌شود. به همين دليل است که مي‌گويند

کولر تنها وسيله‌اي رفاهي نيست بلکه وسيله‌اي ضروري براي ايمني در اتومبيل است.

کولر با از بين بردن دودها، گرد و غبار و بوي داخل اتاقک، هوا را تميز کرده،

ميزان رطوبت را کاهش داده و سبب خنک شدن سرنشينان به ويژه در هواي بسيار گرم مي‌شود.

 

نتيجه يک تحقيق جالب

بر اساس تحقيقي که مشروح آن در کنگره اروپايي ميکروبيولوژي و بيماري‌هاي عفوني مطرح شد،

محققان‌ آلماني دانشکده پزشکي هانور، هواي داخل 3 اتومبيل قديمي 5 تا 12 سال

مجهز به کولر را مورد بررسي قرار دادند. نتايج نشان داد که در صورت روشن بودن

کولر در اتومبيل، ميزان ميکروب و قارچ و ذرات معلق موجود در اتاقک اتومبيل بين

5/80 تا 7/88 درصد کاهش مي‌يابد؛ البته به اين شرط که فيلتر دستگاه تهويه

اتومبيل‌ها سالم و تميز باشد.

 

کولر مراقبت مي‌خواهد

اگر سال تا سال به کولر ماشين و فيلتر آن نگاهي نمي‌اندازيد و با گرم شدن

هوا تنها دکمه آن را فشار مي‌دهيد تا هواي داخل اتاقک خنک شود، توصيه مي‌کنيم

از کولر استفاده نکنيد چون تنها باعث سرماخوردگي، گريپ شدن بيني و آلرژي شما مي‌شود.

کولر اتومبيل‌ مکاني مرطوب و جايگاهي مناسب براي رشد انواع قارچ‌ها، ميکروب‌ها و کپک‌ها است

. تميز کردن آن به ويژه در فصولي که گرده گياهان در هوا پخش است

مي‌تواند از بروز بسياري ناراحتي‌هاي دستگاه تنفسي به ويژه در افراد مبتلا به آلرژي جلوگيري کند.

 

نکاتي درباره کولر خودرو


خنک شدن در هواي گرم تابستان، خلاص شدن از کلافگي و خواب‌آلودگي ناشي

از گرما و بهبود تنفس و گردش خون از فوايد استفاده از کولر در فصل گرم است

اما کولر اتومبيل خطراتي هم مي‌تواند براي سلامت شما داشته باشد

که با رعايت برخي مسايل مي‌توانيد از آن‌ها پيشگيري کنيد. استفاده از کولر در

حضور کودکان به ويژه در هواي گرم و سفرهاي طولاني‌مدت ضروري است زيرا

مانع از گرما‌زدگي آن‌ها مي‌شود. اگر دريچه‌هاي کولر شما جلوي اتومبيل قرار گرفته

و کودکان روي صندلي عقب هستند حتما به گونه‌اي دريچه را تنظيم کنيد که هواي خنک

به عقب ماشين هم برسد. اما اگر در عقب ماشين هم براي هر فرد دريچه‌اي تعبيه شده مي‌توانيد

دريچه را به گونه‌اي تنظيم کنيد که باد شديد به گردن و صورت کودکان نخورد

و سبب گرفتگي عضلات آن‌ها نشود.

وقتي اتومبيل شما در فضاي باز زير نورخورشيد پارک شده، اتاقک آن بسيار داغ است.

بررسي‌ها نشان داده است که در اثر گرما، داشبورد، صندلي و سيستم تهويه هواي

خودرو از خود گاز سمي و سرطان‌زا ساطع مي‌کنند. به همين دليل توصيه مي‌شود

وقتي سوار اتومبيلي شديد که در زير نور آفتاب پارک شده، ابتدا پنجره‌هاي آن را باز کنيد

تا هواي درون اتاقک خارج شود و پس از چند دقيقه دستگاه تهويه را روشن کنيد و اجازه دهيد

به مدت 5 دقيقه با شيشه باز کار کند. درصورتي که شيشه‌ها بسته باشد و کولر را روشن کنيد،

گرچه پس از چند دقيقه هواي داخل خنک مي‌شود اما اين گاز در هواي اتاق پراکنده است

و به سختي دفع مي‌شود.

استفاده از کولر و دستگاه تهويه در تونل‌ها مناسب نيست. در فضاي تونل‌ها دود

و ذرات معلق جمع مي‌شوند و دستگاه تهويه آن را به داخل اتاقک مي‌کشاند.

بهتر است در حين ورود به تونل‌ها ابتدا چراغ‌ها را روشن کرده، کولر و دستگاه تهويه را خاموش کنيد

و شيشه‌ها را بالا بکشيد و بعد از خروج از تونل مجددا کولر را روشن کنيد.

در فضاي شهري به ويژه در ترافيک‌ها نيز روشن کردن کولر سبب ورود ذرات و

دود به داخل مي‌شود، پس ترجيحا در هنگام توقف يا سرعت پايين کولر خود را خاموش کنيد.

اگر اتومبيل‌ شما مجهز به دماسنج است و کولر شما هم دستگاه تنظيم دما دارد، بهتر است

آن را روي 24 تا 25 درجه سانتي‌گراد تنظيم کنيد تا به طور اتوماتيک خاموش شود.

خاموش نگه داشتن کولر از نظر بسياري افراد راه‌حل مناسبي براي صرفه‌جويي

در مصرف بنزين است اما حقيقت چيز ديگري است. اگر در حين توقف يا سرعت

پايين از کولر استفاده کنيد، بنزين زيادي مصرف مي‌شود اما استفاده از آن

در بزرگراه‌ها با سرعت بالا بنزين بسيار کمي مصرف مي‌کند.

 

اين 3 جا را مرتب چک کنيد

مخزن فرئون
اگر متوجه شديد که کولر ماشين‌تان خنک نمي‌کند و هواي خارج شده از دريچه‌ها

گرم و مرطوب است، يعني شارژ گاز فرئون کافي نيست. پس بايد به يک

تعميرکار متخصص مراجعه کنيد تا با دستگاه‌هاي مخصوص مجددا گاز فرئون مخزن کولر شما را شارژ کند.

گاهي گاز به طور غيرطبيعي خالي مي‌شود که در اين صورت هم متخصص

بايد محل را شناسايي کرده و آن را بپوشاند. فراموش نکنيد گاز فرئون گازي

سمي و مضر است، پس شخصا دست به تعمير مخزن فرئون نزنيد.

حتي اگر کولر شما هيچ مشکلي هم نداشت، هر 2 سال يک بار سعي کنيد

مخزن فرئون را تعويض کنيد.

فيلترهاي دستگاه تهويه
رطوبت سبب مي‌شود فيلترها مکان مناسبي براي رشد قارچ و کپک‌ها باشند.

گاهي پيش مي‌آيد که با روشن کردن کولر اتومبيل بوي نامطبوعي در هوا مي‌پيچد.

اين به آن معني است که فيلتر مملو از قارچ‌هاي مرده و ميکروب‌ها شده

و نياز به پاک شدن يا تعويض دارد.
رگلاژ ترموستات
اگر کولر شما ابتدا خنک مي‌کند اما به تدريج هواي خارج شده از دريچه‌ها گرم و مرطوب مي‌شود،

به آن معني است که ترموستات رگلاژ نيست. تمامي اين مشکلات زماني پيش مي‌آيد

که شما رسيدگي به کولر اتومبيل خود را تنها به فصل گرم سال موکول مي‌کنيد.

اگر در طول سال مراقب فيلترهاي هوا و مخزن فرئون و ديگر ابزار و وسايل کولر خود باشيد،

دستگاه تهويه اتومبيل‌تان هميشه سالم و خنک کار مي‌کند.

دانستني‌هاي مهم و جالب در مورد كولر اتومبيل شما :

اسپليت ديواري اينورتر R410 Green

اسپليت ديواري گرين R410 کلاس A

اسپليت ايستاده گرين R22

اسپليت ديواري و تروپيکال حاره اي گرين R22

اسپليت و کولر گازي ديواري گرين R22

اسپليت ديواري و پيستوني گرين R22

اسپليت پرتابل گرين R410

 


برچسب ها : کولر گازی گری,داکت اسپلیت گرین,فن کوئل گرین,چیلر تراکمی گرین,مینی چیلر گرین VRF, گرین,,
    زمان انتشار: دوشنبه 21 خرداد 1397 - مهاجر
اشتباهات مهم در نصب کولر گازي (قسمت چهارم) :

- به شير سه راهه ( شير شارژ) سيستم توجه نمائيد. اگر در زمان کارکرد

دستگاه شير سه راهه بسته باشد، گاز نمي‌تواند به کمپرسور برگردد.

در نتيجه دستگاه کار نکرده و سرما يا گرما ايجاد نخواهد شد.

بعد از وکيوم کردن کولر گازي حتما مطمئن شويد، شير سه راهه باز است.

2- به آب بندي لوله کشي درين دستگاه دقت نماييد.

در صورت آب بندي نشدن صحيح اتصال درين ( تخليه آب)،

از محل اتصال چکه کرد. در مدل هاي کاستي، در صورت آب بندي نشدن

اتصال لوله درين، اين قطرات روي لايه سقف کاذب چکه کرده و آن را خراب خواهد کرد.

نبابراين لوله‌هاي درين را توسط مواد آب بندي، کاملا آب بندي نموده

و روي لوله‌ها را به دقت بپوشانيد.

3- به سطح و شيب لوله‌هاي درين توجه نماييد. درصورت امکان مسير لوله

درين بايد بدون زانو باشد. در صورت صحيح نبودن شيب درين،

آب‌هاي تقطير شده جريان پيدا نخواهند کرد. اگر آب‌هاي درين تخليه نشود،

بر اثر سرريزشدن آب از دستگاه موجب افتادن لکه بر روي سقف

و يا چکه آب از سقف مي‌شود. انباشته شدن رسوب در کف زانوها

به مرور موجب مسدود شدن مسير مي‌گردد.

4- در صورتي که لوله درين بصورت افقي نصب شود،

شيب آن نبايد کم‌تر از 1% ( 1متر در 100 متر) باشد،

تا آب درين بصورت مناسب جريان يابد.

5- به لوله درين توجه نماييد. در صورتي که شيب مناسب لوله افقي

درين رعايت نشود، آب به سمت يونيت برگشته و داخل سيني جمع مي‌شود

و امکان سرريز شدن را دارد.

6- به محل تخليه‌ي آب لوله درين توجه نماييد. در صورت تخليه‌ي

درين در فاضلاب يا چاه‌هاي فضولات و مواد بدبو، بوي آن‌ها وارد ساختمان مي‌شود.

اين بو توسط فن دستگاه مکيده شده و داخل اتاق مي‌شود.

براي جلوگيري از اين امر، لوله درين را مستقيما وارد فاضلاب نکنيد.

توصيه مي‌شود در مسير تخليه، از يک سيفون U شکل استفاده نماييد

تا از ايجاد فشار معکوس ( فشار مکش) و ورود بوهاي بد از فاضلاب

به داخل اتاق جلوگيري شود.

7- به سايز و طول کابل‌ها دقت نماييد. استفاده از يک کابل بسيار بلند

با سايز نامناسب، خطر آتش سوزي بوجود مي‌آورد. مي‌توانيد

سايز و طول مناسب براي دستگاه را از کاتالوگ فني دستگاه استخراج کنيد.

توجه داشته باشيد هرگز دستگاه را بدون کليد حفاظتي مناسب روشن نکنيد.

8- سيم‌هاي برق را روي ترمينال با دقت بسته و محکم نماييد.

شل بودن سيم‌ها روي ترمينال، باعث گرم شدن آن‌ها شده و ممکن است

موجب آتش سوزي و يا اتصال سيم‌ها با ترمينال‌هاي ديگر شود.

ضمنا اين امر باعث نرسيدن ولتاژ کافي به سيستم و ايجاد اشکال

در ترانس و برد الکترونيکي دستگاه مي‌شود و نهايتا مي‌تواند

باعث ايجاد اشکال در کمپرسور شود.

9- به اتصال کابل‌هاي ارتباطي دقت نماييد. مراقب باشيد،

سيم‌هاي کنترل دو يونيت مختلف را به اشتباه به يکديگر متصل نکنيد.

در صورت اتصال اشتباه يونيت داخلي و بيروني، عملکردهاي

دستگاه صحيح نخواهد بود، مخصوصا زماني که عملکرد سرمايش کار مي‌کند،

دما کنترل نخواهد شد. حتي ممکن است بر اثر فرمان اشتباه دستگاه،

مايع مبرد در اواپراتور تبخير نشده و وارد کمپرسور شود که در اينصورت

باعث خرابي کمپرسور خواهد شد.

10- در دستگاه‌هاي سه فاز، به توالي فازها و جهت گردش کمپرسور دقت نماييد.

اگر توالي فازها صحيح نباشد، کمپرسور در جهت صحيح گردش نخواهد نمود

و موجب خرابي آن خواهد شد مگر اينکه در مدار تغذيه دستگاه،

کنترل و محافظ توالي فاز وجود داشته باشد که در آن صورت عمل نموده

و مانع خرابي کمپرسور مي‌شود. به کارفرمايان خود توصيه کنيد

از کنترل فاز استفاده نمايند. بعضا ديده شده که در يک ساختمان

مرتبا توالي فازها به هم مي‌خورد که اين مسئله باعث ببروز مشکلات فراوان مي‌شود.

حتما از فيوز سه پل مينياتوري متناسب با قدرت دستگاه که هر سه

فاز را در صورت لزوم با هم قطع مي‌کند استفاده شود. به ياد داشته باشيد

که هرگز از فيوز ذوب شونده استفاده نکنيد. توجه کنيد که هر فيوز

براي يک دستگاه مورد استفاده قرار گيرد و هرگز دو يا سه دستگاه

و يا مصرف کننده را به يک فيوز متصل نکنيد و حتما توجه داشته باشيد

که فيوز را از نوع مرغوب و کاملا سالم که متناسب با ظرفيت دستگاه انتخاب شده،

انتخاب نماييد.

11- کنتاکتور مورد استفاده از تابلو اصلي بايستي متناسب

با ظرفيت دستگاه باشد در غير اينصورت باعث بالا رفتن حرارت

و خرابي زود هنگام آن مي‌شود که نهايتا ممکن است به دستگاه صدمه بزند.

12- در صورت صحيح نبودن توالي فازها و عمل نکردن محافظ فاز،

ممکن است کمپرسور برعکس کارکرده و جهت چرخش آن عوض شده

و مکش و رانش آن جابه‌جا شود. کمپرسورهاي روتاري، اسکرال و اسکرو،

طوري ساخته شده‌اند، که نمي‌توانند در جهت معکوس کار کنند و

موتور کمپرسور حتما بايد در جهت صحيح بگردد تا درست کار کند.

13- حتما يک پوشش مناسب بايد روي تر مينال‌هاي يونيت بيروني وجود داشته باشد.

14- در مواردي که توالي فازها صحيح نيست، قبل از تعويض

جاي R ،S روي ترمينال تغذيه، جريان برق را وارد سيم پيچ کمپرسور ننماييد.

15- دقت کنيد، پس از سرويس دستگاه ، تمام سيم‌ها دقيقا

سرجاي خود قرار گرفته باشد. به رنگ سيم‌ها دقت نماييد

و صحيح بودن توالي فازها را دوباره چک کنيد.

16- به محل عبور کابل‌هاي کنترل توجه کنيد.

دريک دستگاه تهويه مطبوع داراي مدارات الکترونيکي، هيچگاه کابل‌هاي

کنترل و ترموستات را دور کابل برق اصلي (Power) نپيچيده و يا به هم نچسبانيد،

چرا که نويزهاي کابل برق، روي کابل منترل و ترموستات تاثير گذارده

و مانع عملکرد صحيح آن مي‌شود. بنا براين هميشه اين دو کابل را از هم جدا نگه داريد.

توصيه مي‌شود بين کابل کنترل و برق اصلي حداقل حدود يک متر فاصله بگذاريد.

اشتباهات مهم در نصب کولر گازي (قسمت چهارم) :

اسپليت ديواري اينورتر R410 Green

اسپليت ديواري گرين R410 کلاس A

اسپليت ايستاده گرين R22

اسپليت ديواري و تروپيکال حاره اي گرين R22

اسپليت و کولر گازي ديواري گرين R22

اسپليت ديواري و پيستوني گرين R22

اسپليت پرتابل گرين R410


برچسب ها : کولر گازی گری,داکت اسپلیت گرین,فن کوئل گرین,چیلر تراکمی گرین,مینی چیلر گرین VRF, گرین,,
    زمان انتشار: دوشنبه 21 خرداد 1397 - مهاجر
عملکرد کمپرسور حلزوني (اسکرال) در کولر گازي :


در اين نوع کمپرسور کولر گازي از دو عضو مارپيج براي تراکم گاز

استفاده شده است که حلزون نيز ناميده مي‌شوند. ورود گاز از لوله‌ي

ساکشن که وارده بدنه‌ي کمپرسور شده از روي سيم پيچ مي‌گذرد

و باعث خنک شدن سيم پيچ مي‌شود، سپس از کنار حلزوني‌ها وارد فضاي

بين دو حلزون شده و پس از متراکم شدن به سمت بالا مي‌رود و وارد

پوسته‌ي بالايي مي‌گردد.
در اين نوع کمپرسور در محفظه‌ي رانش در صورتي که فشار گاز

از حد نرمال بالاتر رود سوپاپي تعبيه شده در محفظه‌ي بالا فشار

گاز بالا را براي جلوگيري از آسيب کمپرسور مستقيما وارد پوسته‌ي

مکش مي‌کند و اين کار براي جلوگيري از خرابي قطعات است.

عملکرد کمپرسور حلزوني (اسکرال) در کولر گازي :

اسپليت ديواري اينورتر R410 Green

اسپليت ديواري گرين R410 کلاس A

اسپليت ايستاده گرين R22

اسپليت ديواري و تروپيکال حاره اي گرين R22

اسپليت و کولر گازي ديواري گرين R22

اسپليت ديواري و پيستوني گرين R22

اسپليت پرتابل گرين R410


برچسب ها : کولر گازی گری,داکت اسپلیت گرین,فن کوئل گرین,چیلر تراکمی گرین,مینی چیلر گرین VRF, گرین,,
    زمان انتشار: دوشنبه 21 خرداد 1397 - مهاجر
آشنايي با سيستم بهينه‌سازي انرژي BEMS :

اين سيستم تمامي روشنايي‌هاي ساختمان و سيستم سرمايش و گرمايش

و پريزهاي خاص را تحت پوشش قرار مي‌دهد و با خارج نمودن

مصرف‌کنندگان غيرضروري و خاموش نمودن روشنايي‌ها در هنگام عدم حضور ساکنين،

به‌صورت کاملاً هوشمندانه باعث کاهش مصرف انرژي مي‌شود.

اين سيستم به‌صورت اتوماتيک شعار لامپ اضافه خاموش را بدون خطاي انساني

و به کمک تکنولوژي ممکن مي‌نمايد و سهم زيادي در کاهش مصرف انرژي دارد.

اين سيستم همچنين در مقابل ولتاژهاي مخرب و نشتي جريان کاملاً

حساس بوده و با تشخيص نشتي جريان برق و نشتي گاز و آب فرمان‌هاي لازم

را از طريق خطوط تلفن صادر نموده و همزمان دستور قطع ورودي‌هاي آب،

برق و گاز را صادر مي‌نمايد.

ديگر مزيت بسيار مهم اين سيستم افزايش ايمني افراد و تجهيزات است.

درصورتي‌که تماسي بين افراد و جريان برق صورت گيرد BEMS دستور

قطع برق را صادر مي‌نمايد تا از برق‌گرفتگي افراد جلوگيري شود.

همچنين در هنگام زلزله امواج دروني زمين به دودسته تقسيم مي‌شوند.

موج غير مخرب P که با سرعت بيش‌تري نسبت به موج S حرکت مي‌کند.

با توجه به بالا بودن سرعت موج P نسبت به موج S به‌تناسب فاصله مکان

موردنظر از مرکز زلزله موج P چند ثانيه زودتر به محل واقعه رسيده و

دستگاه با دادن هشدارهاي صوتي افراد را از وقوع زلزله مطلع مي‌سازد

و ضمناً دستور قطع آب، برق و گاز را صادر مي‌نمايد.

از ديگر خدمات هوشمند تابلوي مديريت انرژي BEMS اين است که با تلفن

و از راه دور لامپ‌ها و تجهيزات الکتريکي را مي‌توان فعال يا غيرفعال کرد.

اين سيستم قابليت نظارت بر ولتاژ برق شهري و قطع مصرف‌کننده‌ها

در صورت غيرمجاز بودن آنان را نيز دارد. با استفاده از قابليت‌هاي

اين سيستم مي‌توان براي کودکان و افراد مسن و بيمار در منزل،

مراقبت‌هاي ويژه صوتي و حرکتي برقرار کرد.

آشنايي با سيستم بهينه‌سازي انرژي BEMS :

اسپليت ديواري گرين R410 کلاس A

اسپليت ايستاده گرين R22

اسپليت ديواري و تروپيکال حاره اي گرين R22

اسپليت و کولر گازي ديواري گرين R22

اسپليت ديواري و پيستوني گرين R22

اسپليت پرتابل گرين R410

اسپليت ديواري اينورتر R410 Green


برچسب ها : کولر گازی گری,داکت اسپلیت گرین,فن کوئل گرین,چیلر تراکمی گرین,مینی چیلر گرین VRF, گرین,,
    زمان انتشار: دوشنبه 21 خرداد 1397 - مهاجر
نحوه شستشوي پنل داخلي کولرگازي

هر سال با شروع فصل گرما خيلي از مردم براي خنک شدن از کولر گازي استفاده مي‌کنند

تا از سرماي آن لذت ببرند ولي بايد توجه داشته باشيم که هرکدام از لوازم خانگي

بدون در نظر گرفتن برند يا کشور سازنده آن احتياج به سرويس دارند و اگر هرچند

مدت يک بار اين کار انجام نشود کولر گازي دچار خرابي شده و احتياج به تعمير خواهد داشت

که ممکن است در اوج گرماي تابستان ما را از سرماي خود بي‌نصيب گذاشته و

علاوه بر هزينه و جستجوي يک تعميرکار خوب چند ساعتي و يا حتي چند روزي

در گرما سپري کنيم  پس بهترين راه پيشگيري است يعني قبل از خراب شدن

کولر گازي بايد  آن را  سرويس کنيم و راه‌هاي نگهداري و مراقبت و استفاده

صحيح از کولر گازي را بدانيم.

خوب اگر شما هم فکر مي‌کنيد مي‌توانيد کولر گازي خود را سرويس کنيد

پس با ما همراه باشيد البته اين مقاله براي افراد مبتدي نوشته شده

و اگر شما به صورت تخصصي قصد سرويس قطعات داخلي کولر گازي را داريد

مي‌توانيد با مراجعه به مقالات تخصصي‌تر آن را انجام دهيد.


  - مرحله‌ي اول:

براي  تعمير کولر گازي قبل از هر کاري برق کولر گازي را قطع کنيد تا خطري شما را تهديد نکند

و با خيال راحت کارتان را ادامه دهيد. براي قطع کردن برق کولر گازي بسته به نوع کولر دو راه داريد:
 

فيوز کولر گازي
دوشاخه کولر گازي را از کنار پنل از برق بکشيد


فيوز برق کولر گازي را از جعبه فيوزي که معمولا داخل آشپزخانه يا کنار درب ورودي است

رو قطع کنيد اگر تعداد فيوزها زياد است و نمي‌دانيد کدام فيوز مربوط به کولر گازي شماست

کولر خود را روشن کنيد و يکي يکي فيوزها را قطع کنيد با خاموش شدن کولر مشخص مي‌شود

فيوز آن کدام است.


  - مرحله‌ي دوم:

در اين قسمت بايد سرويس پنل داخلي را انجام دهيد براي اين کار ابتدا بايد قاب جلويي

پنل را بازکرده و دو عدد فيلتر آن را بيرون کشيده و با استفاده از فشار آب تميز بشوييد

به نحوي که خاک و گرد وغباري روي آن باقي نماند.

شما بعد از اين کار بايد سنسور کولر را بيرون کشيده و تميز کنيد و در جاي خودش برگردانيد

اين سنسور وظيفه‌ي چک کردن دماي محيط را داشته و به برد فرمان روشن و خاموش شدن

خودکار کولر گازي را مي‌دهد اگر اين سنسور کثيف باشد به دليل فرمان اشتباه به برد

در سيستم شما اختلال ايجاد مي‌شود.

شستن کويل‌هاي پنل داخلي
بعد ازاين کار نوبت به شستن فين‌ها يا کويل‌ها مي‌رسد اين کويل‌هاي مانند

رادياتور ماشين عمل کرده و هميشه بايد تميز باشد تا با هواي محيط به خوبي

ارتباط برقرار کند و سرما را از کويل‌ها به هواي اتاق منتقل کنند.

شما مي‌توانيد به وسيله يک آب‌پاش (شيشه‌شور) به کويل‌ها آب بپاشيد

و وقتي کاملاً خيس شدند با يک برس نرم يا مسواک به‌صورت عمودي روي آن‌ها کشيده

تا پرز و گرد و خاک آن تميز شود ولي اگر کولر گازي درجايي نزديک آشپزخانه نصب‌شده باشد

معمولاً اين کويل‌ها به دليل گرما و پخت و پز چرب شده و با برس کشيدن

ساده به آن تميز نمي‌شود.

شما براي اين موارد بايد يک اسپري گاز پاک‌کن تهيه کنيد اين اسپري‌ها براي تميز کردن

گاز از چربي ساخته شده و در تمام مغازه‌ها موجود است شما بعد از تهيه اين اسپري مي‌توانيد

آن را روي کويل‌ها بپاشيد تا کف کند و تا 1 ساعت اجازه دهيد که اين چربي‌هاي خوب شسته شده

و نرم شود بعد از يک ساعت به‌وسيله شيشه‌شور آب را روي آن اسپري کرده

و با يک مسواک يا برس نرم آن را تميز کنيد مشاهده مي‌کنيد که براق و تميز شد

اين کار نقش بسيار مهمي در بالا رفتن راندمان کولر گازي دارد.

البته راه دومي هم براي تميز کردن اين کويل‌ها وجود دارد و آن هم استفاده از بخار شور است

که شما مي‌توانيد با استفاده از دستگاه بخار شوي اين کويل‌ها را تميز کنيد

ولي اگر اين کويل‌ها چرب شده است مي‌توانيد قبل از استفاده از بخار شور از اسپري گاز پاک‌کن

استفاده کنيد و بعد از يک ساعت که اين اسپري چربي‌ها را نرم کرد با دستگاه بخارشوي

آن را تميز و براق کنيد بعد از اين کار سنسور و فيلتر را مانند قبل سر جاي خود محکم کنيد

و درب پنل را ببنديد و بعد ار سرويس کولر گازي شما وقتي به کويل‌ها نگاه مي‌کنيد

تفاوت را متوجه مي‌شويد که فين‌ها کاملا سفيد شده‌اند.

حالا شما شستشوي پنل داخلي کولر گازي خود را انجام داده‌ايد 

براي سرويس پنل بيروني خود به محل  نصب کولر گازي مراجعه کنيد.

 
 
 
در پايان در صورت بروز هر سوال و يا ابهامي مي‌توانيد
با شماره تلفن‌هاي 88323241-021 | 88320448-021 | 88323528-021  تماس حاصل فرماييد تا کارشناسان ما به شما پاسخ دهند.
 

نحوه شستشوي پنل داخلي کولرگازي


برچسب ها : کولر گازی گری,داکت اسپلیت گرین,فن کوئل گرین,چیلر تراکمی گرین,مینی چیلر گرین VRF, گرین,,
    زمان انتشار: دوشنبه 21 خرداد 1397 - مهاجر
انواع پمپ :
پمپ سانتريفوژ (شعاعي)

عملكرد اين پمپ به اين صورت است كه در آن سيال موازي محور وارد

چرخ پمپ شده وعمود برآن ازچرخ خارج مي‌گردد. اين پمپ‌ها معمولا

براي ايجاد فشارهاي بالا در دبي‌هاي كم به كار مي‌روند. بنابراين اغلب

پمپ‌هاي سانتريفوژ توانايي خوبي در ايجاد فشارهاي بالا دارند. پمپ‌هاي

سانتريفوژ شايع‌ترين نمونه از پمپ‌ها هستند.
پمپ‌هاي محوري

سيال موازي محور وارد پمپ مي‌گردد و به طور موازي نسبت

به محور از چرخ خارج مي‌گردد. اين پمپ‌ها براي ايجاد فشارها و دبي‌هاي متوسط به كار مي‌روند.
پمپ‌هاي نيمه سانتريفوژ (با جريان مختلط)

سيال موازي محور وارد چرخ پمپ مي‌گردد و به طور مايل نسبت

به محور از چرخ خارج مي‌گردد. اين پمپ‌ها براي ايجاد فشارها و

دبي‌هاي متوسط به كار مي‌روند. اين پمپ‌ها نسبت به پمپ‌هاي سانتريفوژ

توانايي بيش‌تري در استفاده و به كارگيري دبي‌هاي يالا را دارا مي‌باشند.

مباني و كاربرد پمپ‌هاي گريز از مركز Centrifugal Pump اصول كار

كليه اين پمپ‌ها بر اساس استفاده ازنيروي «گريز از مركز» پايه گذاري شده است.

هر حجمي كه در يک مسير دايره‌اي يا منحني الشكل حركت كند،

تحت تاثير نيروي گريز از مركز واقع مي‌شود. جهت نيروي مذكور طوري است

كه همواره تمايل دارد كه جسم را از محور يا مركز دوران دور سازد.
قسمت‌هاي اصلي يک پمپ گريز از مركز

 - الكترومتور كه شامل قسمت الكتريكي پمپ است.
 - كوپل يا هم محور سازي كه متصل كننده الكترومتر به شافت (محور) پمپ است.
 - هوس برينگ كه محل قرار گيري برينگ‌ها مي‌باشد.
 - مكانيكال سيل كه محل آب بندي پمپ و جدا كننده سيال پمپاژ شده

و قسمت مكانيكي پمپ مي‌باشد.
 - پره‌هاي پمپ كه با توجه به نوع كاربرد داراي انواع مختلفي مي‌باشد.
مكانيكال سيل

مكانيكال سيل يا محفظه آب بند قسمتي است كه در حد فاصل بين برينگ‌ها

و پروانه‌ي پمپ قرار گرفته است و از مهم‌ترين قسمت‌هاي پمپ مي‌باشد

چرا كه وظيفه‌ي آن جلوگيري از ورود سيال به درون برينگ‌ها و بر روي شفت مي‌باشد.

مكانيكال سيال بوسيله منبع سيليپات روغن خنک كاري مي‌شود منبع سيليپات

براي خنک كاري است كه روغن آن داراي ويسكوزيته بالايي است و گاهي

نيز از خود سيال براي خنک كاري مكانيكال سيل استفاده مي‌شود براي برينگ‌ها

نيز از يک گيج روغن براي خنک كاري استفاده مي‌شود كه داراي ويسكوزيته كم‌تري است.
آب بندي صحيح پمپ‌ها

 - بايد جنس طناب آب بندي به گونه‌اي انتخاب شود كه حداقل اصطكاک

بين شفت و طناب باشد (با انتخاب روانساز مناسب نيز امكان پذير است).

 - مقدار كمي از سيال به صورت يک فيلم بين شفت و طناب قرار گيرد

و موجب روانكاري شود پس در اين نوع آب بندي مقدار كمي نشتي الزامي است

ولي درجه حرارت محفظه آب بند بايد ثابت باشد و افزايش نيابد.

 - ميزان سايش طناب آب بند به شفت رابطه مستقيمي با سرعت

چرخش و قطر شفت دارد در يک سرعت چرخشي ثابت هر ميزان كه قطر

شفت بيش‌تر باشد ميزان سايش نيز بيش‌تر است.

- در موقعي كه سيال پمپ شونده داراي ذرات معلق جامد باشد

امكان نفوذ ذرات موجود در نشتي بين شفت وطناب آب بندي بسيار زياد است

كه موجب از بين رفتن شفت و طناب مي‌شود. براي جلو گيري از اين مشكل

بايد از يک سيستم آب بندي اضافي در محفظه انتهاي گلند استفاده شود

به اين ترتيب كه ابتدا يک يا چند طناب آب بندي در محفظه گلند قرار داده

سپس يک رينگ تو خالي در پشت آن‌ها قرار مي‌گيرد و حلقه‌هاي بعدي

طناب بعد از اين رينگ قرار مي‌گيرند. در محل قرار گرفتن رينگ حفره‌اي

در محفظه گلند در نظر مي‌گيرند كه سيال تميز را بين حلقه‌هاي طناب مي‌راند

فشار اين سيال يک تا دو بار بيش‌تر از فشار دهش پمپ است. در اين حالت

هم نشتي بسمت داخل محفظه پمپ و هم از انتهاي گلند بطرف بيرون جريان دارد

و باعث جلوگيري از رانش ذرات معلق بين طناب آب بندي و شفت مي‌شود.

انواع پمپ :


برچسب ها : کولر گازی گرین,داکت اسپلیت گرین,فن کوئل گرین,چیلر تراکمی گرین,مینی چیلر گرین VRF, گرین,,
    زمان انتشار: سه شنبه 8 خرداد 1397 - مهاجر
آيا کولرهاي گازي تصفيه هوا هم انجام مي‌دهند؟ :

بله اخيرا مدل‌هاي جديد کولرهاي گازي کار تصفيه هوا را نيز انجام مي‌دهند.

اما نکته مهم اين است که بدانيم فيلترهاي متفاوتي جهت تصفيه هوا وجود دارد

که در ذيل به آن اشاره مي‌شود.
تمام کولرهاي گازي حداقل مجهز به يک نوع فيلتر معمولي متداول قابل شست و شو

(در قسمت يونيت داخلي يا همان اواپراتور) مي‌باشند که بسته به آلودگي هواي محيط کاربري

بايد بين پانزده روز تا يک ماه يکبار شسته شوند.
فيلتر الکترواستاتيکي

هواي آلوده به ذرات معلق از ميان يک ميدان الکترواستاتيکي قوي عبور مي‌کند

و ذرات آن داراي بار منفي مي‌شوند، اين ذرات باردار از ميدان الکترواستاتيکي ديگري عبور داده مي‌شوند

و ذرات منفي جذب ذرات مثبت شده و هوا از ذرات معلق تصفيه مي‌شود. مناسب‌ترين

نوع فيلتر در صنايع تهويه خانگي اين نوع فيلتر مي‌باشد.

فيلترهاي ديگري نيز از قبيل فيلتر يون نقره (از بين بردن باکتري‌ها)، فيلتر يون‌ساز،

فيلتر بيولوژيک، فيلتر ويتامين c و .... وجود دارند که کم‌تر از آن‌ها استفاده مي‌شود.

آيا کولرهاي گازي تصفيه هوا هم انجام مي‌دهند؟ :


برچسب ها : کولر گازی گرین,داکت اسپلیت گرین,فن کوئل گرین,چیلر تراکمی گرین,مینی چیلر گرین VRF, گرین,,
    زمان انتشار: سه شنبه 8 خرداد 1397 - مهاجر
چيلر تراکمي اسکرو چيست؟ :

چيلرهاي تراکمي اسکرو (دوراني - Screw) را بايد نسل جديد

چيلر تراکمي در صنعت تهويه مطبوع به حساب آورد. تکنولوژي ساخت

و نوع خاص کمپرسورهاي اين دستگاه‌ها که از نوع مارپيچي مي‌باشد

امکانات ويژه‌اي را نسبت به چيلرهاي تراکمي نوع معمول بوجود آورده است

که مهم‌ترين آن زير بار رفتن چيلر به صورت تدريجي و با توجه به ميزان برودت

مورد نياز مي‌باشد.
اين مسئله در وهله اول باعث اپتيمم شدن ميزان مصرف برق دستگاه

و در وهله بعدي باعث پايين آمدن استهلاک آن خواهد گرديد.


مزيت چيلر تراکمي دوراني نسبت به ابزوربشن و چيلرهاي رفت و برگشتي:

1. هزينه سرمايه گذاري اوليه حدوداً 33% ابزوربشن مي‌باشد.

2. راندمان بالاتر حدود 25% نسبت به راندمان چيلرهاي تراکمي

با کمپرسور رفت و برگشتي و حدود 400% راندمان بالاتر نسبت به ابزوربشن.

3. جريان راه اندازي بسيار پايين‌تر (حدود 50% ) نسبت به

چيلرها با کمپرسور رفت و برگشتي

4. کاهش مصرف انرژي در هنگام کنترل ظرفيت.

5. ميزان حجم آب مصرفي در برج حدود نصف ميزان آب مورد نياز

در چيلرهاي ابزوربشن و حدود 20% کم‌تر از چيلرهاي تراکمي رفت

و برگشتي مي‌باشد که نتيجتا تبخير کاهش يافته و حجم رسوب گذاري

نيز به همين نسبت کاهش خواهد يافت.

6. دوره‌هاي اسيد شويي کندانسور هر سه سال مي‌باشد ولي در چيلرهاي

ابزوربشن تقريبا هر سال انجام مي‌شود که خود در فرسوده شدن سريع

سيستم بسيار حائز اهميت است.

7. در تابستان نياز به روشن شدن بويلر نمي‌باشد که اين امر خود در طولاني

ساختن عمر بويلر و سختي‌گيرهاي آبي و ساير تجهيزات بسيار حائز اهميت است

و به شدت هزينه‌هاي جاري را کاهش مي‌دهد.

8. عدم نياز به تهيه آب DM جهت توليد بخار که بسيار پرهزينه مي‌باشد.

9. تعميرات احتمالي آن بسيار آسان‌تر و سريع‌تر صورت مي‌گيرد و

تمامي قطعات آن حتي اواپراتور و کندانسور نيز قابل تهيه و تعويض مي‌باشد.

10. به هيچ وجه احتياج به اپراتور ندارد و فقط در ابتداي فصل روشن و

در انتهاي فصل خاموش مي‌شود تمامي عمليات بصورت کاملاً اتوماتيک

صورت خواهد گرفت.

11. اين چيلرها هوشمند در کنترل ظرفيت و در حفاظت از خود مي‌باشد.

12. داراي حجم کوچک ولي پرتوان و کارا.

13. قابل اتصال به سيستم BMS مي‌باشد.

14. چيلرهاي تراکمي اسکرو ظرفيت اسمي و واقعي بسيار نزديک دارند

و بطور مثال در چيلر اسکرو به ظرفيت اسمي 100 تن حداقل 95

تن تبريد توليد مي‌نمايد.

15. عمر بسيار طولاني‌تر نسبت به کمپرسورهاي رفت و برگشتي

(حدوداً 7 برابر)، بيش‌تر يا حداقل معادل نسبت به ابزوربشن.

16. با هزينه جاري کم‌تر و يا حداکثر معادل با ابزوربشن.

17. با توجه به عدم استفاده تمام واحدها از سيستم تهويه در فصل

تابستان به دليل مسافرت و ... اين دستگاه با سيستم کنترل ظرفيت

کاملاً هوشمند و پيوسته از 50% تا 100% به طور اتوماتيک با بار مورد

نياز هماهنگ شده و مصرف انرژي نيز به همان نسبت کم يا زياد مي‌شود.

18. با صدا و لرزش بسيار کم‌تر نسبت به چيلرهاي تراکمي رفت و برگشتي.

19. مجهز به صفحه نمايشگر جهت ارائه وضعيت کاري چيلر

(دماي ورود و خروج آب چيلر و آب برج خنک کننده و ...)

چيلر تراکمي اسکرو چيست؟ :


برچسب ها : کولر گازی گرین,داکت اسپلیت گرین,فن کوئل گرین,چیلر تراکمی گرین,مینی چیلر گرین VRF, گرین,,
    زمان انتشار: سه شنبه 8 خرداد 1397 - مهاجر
ليست صفحات
تعداد صفحات :
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد